Xavier & Co.

Vi åker till Stockholm på torsdag. För en gångs skull kommer jag att ta med en bok som inte har med mina studier att göra, nämligen Mare Kandres Xavier. Nu måste man bara hoppas att jag får tid att läsa den också, bland alla blöjbyten, dagsömnsförsök, skrikattacker förorsakade av dymma pappa, och ni vet, allt annat som hör till vardagen i småbarnsfamiljer.

Ska i morgon börja läsa ny nordisk litteratur på uni. Jag ser fram emot att få läsa lite ny dansk och norsk litteratur. Jag vet noll om te.x. nya danska romanförfattare. Eller lyriker för den delen. Nåja. Hoppas hinna rapportera lite om det också på bloggen.

Ronja-Liv har fått sin fjärde tand. Två tänder på två dagar. Typ. Otroligt. Inte konstigt att hon varit lite gnällig. Tänk om ni plötsligt upptäckte att en ny tand var på väg. Ni skulle häpna, eller hur? Och gnälla. Jag lovar.

Benjamin vill kramas hela tiden – jag tror att han har insett vidden av att inte vara enda barnet. Stackarn. Jo, det är synd om honom. Även om alla syskon går igenom det. Ni skulle bara veta. Ni har glömt det, om ni har syskon. Det måtte vara hemskt.

För övrigt tror jag att han har ett större ordförråd nu än jag hade när jag var åtta. Han är grym.

Har ni det bra där ute?

Technorati , , ,
Andra bloggar om » , , ,


About this entry