Som sardiner i vårt nya rum

Under veckoslutet har vi möblerat om hemma. Mest stolt är jag över att min bokhylla nu ser ut som en mäktig bokhylla, och inte som en avstjälpningsplats! Vilket den har gjort i typ två år, tre kanske. Allt som inte har haft en plats har vi/jag satt där. Nå, de tiderna är över! Hah! Vi har också tagit bort de fyra lägsta hyllorna i mittsektionen av hyllan och flyttat dit tv:n och den låda som den står på. Det ser mäkta planerat och symmetriskt ut, ska ni veta.

Sedan bytte vi barnens rum till vårt rum och vårt rum till barnens rum. De har nu YTA att leka på! Det är underbart. Man blir harmonisk bara man stiger in i rummet. Ni anar inte hur glad man kan bli som förälder när ens barn (i plural, OBS!) leker fridfullt i ett rum som de trivs med och inte känner sig trängda i.

Nåja, jag och frugan då? Nå, vår säng fyller halva rummet och två tredjedelar av golvytan. Sedan har vi flyttat in skrivbordet från vardagsrummet. Jag har mina biblioteksböcker på det, så jag inte ska glömma bort att föra tillbaks dem i tid (jag gör sånt, glömmer). Från våra tapeter stirrar små eskimåbarn, giraffer, kaniner och allehanda figurer ner på oss. Det ser ut som ett sovrum för småbarnsföräldrar efter att de har bytt sitt stora sovrum mot barnens lilla rum. Och vi älskar det! Det är ljuvligt, intimt, mysigt och det bästa är att vi vet att barnen mår bättre i sitt nya rum.

Kära läsare, låt mig sammanfatta föräldraskapet: offringar, offringar, offringar, och en enorm glädje över att dessa offringar är det bästa som har hänt en.

Någon som har en avvikande åsikt?

Andra bloggar om » , , , , ,


About this entry