På museet

iGår spenderade Benjamin, min far och jag en dag på Teknikmuseet här i Helsingfors. Jag har aldrig varit där förr, så det var riktigt intressant att se vad det fanns där. Där traskade vi omkring bland en massa gamla massiva tv-kameror, telefoncentraler och datorer och jag kände mig som en vetenskapsman från nån svartvit 40-talsfilm.

Min favoritdel i utställningarna var sektionen som visade upp boktryckarkonstens historia i Finland. De hade samlat en hel massa enorma maskiner och pressar från olika håll. Bland annat fanns där Hufvudstadsbladets press från 1936. På bilden här nedanför är en del av en stor tryckplåt.

Print

Efter muséet åkte vi till Östra Centrum där Benjamin fick hoppa i en kul hoppställning. Det är alltid lika kul. Så ser det ut i alla fall…

Benjamin flyger

Andra bloggar om » , , , ,

About this entry