Frustrationer

  • jag är frustrerad på alla mina böcker, och det oroar mig för jag vet inte vad jag ska läsa och jag är orolig för för att min frustration blir långvarig. De enda böcker jag orkar läsa är W.H. Auden och min nya Allen Ginsberg-samlingsdiktbokgrej. Vilket är helt okej iofs. Men jag har aldrig läst bara dikt. Nu läser jag bara dikt. Ingen epik. Who would’ve thought?
  • jag lägger mig för sent om nätterna. Jag blir trött. Och irriterad. Jag blir ett pucko, helt enkelt.
  • jag har en bulle bredvid mig men jag kan inte äta den för jag ska ju börja äta bättre och röra på mig mera och –
  • mina ögon allergikliar extremt
  • vårt té är slut, det enda vi har kvar är ett gammalt sunkigt julté.
  • jag har en tick, en nojig grej som är lite neurotisk kanske; om jag sitter vid köksbordet eller något annat bord och en kniv ligger riktad mot min mage så blir jag perplex och måste räcka mig fram och rikta kniven någon annanstans. Nu ligger en kniv där på bordet och pekar mot min navel men jag når den inte utan att stiga upp. Åh.

Andra bloggar om » , , ,


About this entry