Skärgården kallar (& boken)

Dessa minuter som jag ägnar åt min blogg borde egentligen ägnas åt att packa och panikera för att hinna få allting gjort inför familjens två veckor långa skärgårdssemester. Men jag återgår snart till packningen.

Det ska bli skönt att skippa stan lite grann. Komma bort från bilar och skrikande ungar på gården (utom mina egna då förstås. Men de skriker inte så mycket. Bara litet. Och deras skrik klarar jag av rätt så hyfsat. För det mesta).

Finns det förresten någonting bättre än att åka på semester och plocka med sig en bok som har blickat ner på en från hyllan och bönat och bett under ett års tid att man ska ägna den uppmärksamhet, och äntligen ta sig tid att läsa den? Jo. Det finns det ju högst antagligen. Men just nu känns det rätt bra. Det är Carlos Ruiz Zafóns Vindens skugga som det är fråga om.

Hoppas era sommarveckor är trevliga och mysiga.

Andra bloggar om » , , , , ,

About this entry