Sylvia Plath bloggade inte

En misstanke har gnagt mitt sinne den här veckan: skulle de som är intresserade av att skriva skriva mera om de inte bloggade? Jag menar, skulle jag skriva mera i mina anteckningsböcker, skulle det bli flera dikter, skulle jag skriva långa brev i stället, skulle jag utvecklas bättre i mitt skrivande om jag inte bloggade?

Sylvia Plath bloggade inte. Franz Kafka bloggade inte. Margaret Atwood kanske bloggar, men jag tror inte. Ni förstår tankegången?

Bloggar anses väl vara dagböcker på nätet, ungefär. Men jag ser inte min blogg som min dagbok, utan mera som ett sätt att kommunicera intressanta saker till andra, och som ett sätt att själv få nys om sådant som jag annars skulle missa, diskussioner, boktips, tankar & infallsvinklar, etc.

Andra bloggar om » , , , , Tankar


About this entry