Expressen utbildar i litteratur

Expressen sprider litteratur i världsklass. Och det här visste jag då inte:

Expressen har en tradition när det gäller att sprida kultur, påpekar Per Svensson. Det har tidningen alltid varit intresserad av och sysslat med.

Senast sålde de ju Bond-filmer med sina tidningar. Inte högkulturellt kanske, men bra så. Jag har alltid gillat Bond. Försäljningssuccé blev det också.

Jag kunde faktiskt tänka mig att köpa många av de titlar som kommer att distribueras med Expressens tisdagsupplaga fr.o.m. 11 september. Expressen finns ju att få tag på här i Helsingfors (vilken heder och ära för den internationella atmosfär som råder här, i staden som en gång har kallats för Den vita staden i Norr!) men jag tvivlar på att de skickat med böckerna utomlands. För dyrt, I would imagine.

Andra bloggar om » , , ,


About this entry