Nya iPod Nano

Har ni sett att det har kommit nya iPod-modeller? Eller ja, det är väl snarare uppgraderingar av tidigare modeller, men ändå. Works for me. Jag har sneglat på en Nano rätt länge nu, men har inte haft råd att köpa ännu. Den gamla Nano-modellen funkar bra (frugan har en), är stilig och ryms i byxfickan utan att man störs av den. Men… kanske den har varit lite väl smal och tunn ändå? Nu har de gjort Nanon lite tjockare och lite bredare. Den ser mer ut som standard-iPod:en. Som stora modellens lillebror. Den spelar videofiler, något som den förra Nanon inte gjorde. Låter intressant.

Nano

Min gamla iPod Mini började strejka för någon månad sedan, det är riktigt irriterande. Batteriet är helt kaputt, fulladdat håller det kanske fem minuter med tur. Sedan kan man nog få igång den igen så att man kan lyssna tjugo minuter kanske. Och sen när den har stängts av kan man nog igen få på den en tio minuter eller så. Men idén med en mp3-spelare är väl att man ska kunna lyssna länge, tycker jag. Irriterande att behöva trycka igång den igen var tionde minut. Och sen tappar Minin minnet ganska ofta. Den hittar helt enkelt ingen musik. Stackarn. Senil blir den väl snart också.Men den är rätt gammal nu, och inte har jag ju varit så öm med den heller. Har tappat den i asfalt flera gånger, och i golvet här hemma några gånger.

En annan orsak till att jag vill köpa en Nano snart är att jag vill börja lyssna flitigare på ljudböcker. Jag har helt enkelt inte lika mycket tid för läsning som jag hade i somras eller på våren. En bok i öronen under bussresan på morgonen skulle kunna lätta min ickeläsaångest något litet.

Om man köper en PRODUCT RED som ni ser här ovan så skänker Apple några € (jag har för mig att jag någonstans läste att det var 10) till en kampanj mot AIDS i Afrika. Det är rätt bra tycker jag. Bono är med och organiserar. Vem annars.

Andra bloggar om: , , , ,


About this entry