Dagens lista

  • Måste bara länka till ett inlägg på Konsonantmylla där jag skriver om Benjamins och mina pedagogiska experiment. Det var rätt intressant, faktiskt.
  • Visste ni att en i Pod Classic 80GB bara kostar ca. 50 € mera än en iPod Nano 8GB? Funderar alltså på att köpa en Classic istället. När jag har råd, hah.
  • Besökte sjukhuset med dottern idag. Blodprov. Örongranskning. Sånt som döttrar hatar. Och pappor till döttrar. Sedan borde jag ha fört henne till dagis och tagit hand om viktiga ärenden (jo, på riktigt viktiga ärenden), men jag stannade hemma med henne för dagis kändes som ett ont ställe när dottern precis hade gråtit och suckat.
  • Vår bokhylla har transformerats till en hög böcker på golvet under fönstret mot balkongen. Vi ska slänga vår stora fula bokhylla och köpa fina nya istället. Jag har ingen aning om när vi kommer att få det gjort, men jag vill få en känsla av hur rummet ter sig utan ful stor mörk absorberande bokhylla.
  • Jag läser inget för tillfället. Illa, eftersom jag borde börja på en essä om finsk lyrik till Horisont, men sånt är det. Ibland går det, ibland inte. Hoppas det går imorgon.
  • Hur står det till med er andra bloggare då?

Andra bloggar om: , , , Pappa,


About this entry