Diverse bokstoff

Lafkan i Vasa är ett bra antikvariat. Besökte det i dag och inhandlade ett tiotal böcker. Bland annat hittade jag sex böcker i Forumbibliotekets pocketserie. Trogna läsare kommer ihåg att jag samlar på just den serien, tjoho. Här är böckerna jag hittade i Forum-serien:

  • Ludvig Holberg, samlingsvolym med dramerna Den politiske kanngjutaren, Jeppe på berget, Erasmus Montanus
  • Georges Simenon, Klockorna i Bicêtre
  • John Steinbeck, Riddarna kring Dannys bord
  • Aloysius Bertrand, Casper Natt
  • Martin A. Hansen, Påskklockan och andra noveller
  • Vladimir Nabokov, Låt höra av dig, minne

Utöver dessa hittade jag också följande böcker:

  • Halldór K. Laxness, Tidens gång i Backstugan
  • John Ehrenberg, Globaliseringsmyten
  • P C Jersild, Babels hus
  • Penguins samlingsvolym The Metaphysical Poets
  • Rainer Maria Rilke, Malte Laurids Brigge

Läser annars John Ajvide Lindqvists nya roman Människohamn, som verkar mycket lovande när jag kommit 130 sidor in i boken. Bloggas om senare, stay tuned. Här är en video med Lindqvist som aptitretare:

Andra bloggar om: , , ,

About this entry