Höst, snart

Ber om ursäkt för min frånvaro här på bloggen under de senaste månaderna. Nu när hösten kommer ska jag försöka vara lite mer aktiv. Kul förresten att så pass många har orkat titta in här, trots det stagnerade textflödet.

Det blir en bra höst, tror jag, men ganska busy. Studierna på uni fortsätter nästa vecka, och så går jag ju bilskola också. Jag ska fortsätta skriva recensioner för Kyrkpressen, främst lyrik blir det under hösten, och så ska hålla en kurs i Ny nordisk litteratur på Helsingfors Arbis (hemsida). Kursen börjar 10.9 och kommer att kombinera författarbesök (bl.a. Solja Krapu och Naja Marie Aidt) med diskussion av aktuella böcker. De som har möjlighet ska naturligtvis anmäla sig!

Har läst ganska mycket under sommaren, bl.a. Murakami, Joyce Carol Oates, Raymond Queneau och Georges Perec. Just nu läser jag Platons Dialoger, Gunnar Ekelöfs stunning dikter (bloggpost på kommande om några dagar) och Monica Ålgars diktsamling Tillräckligt mörkt för en picknick.

Vad har ni läst under sommaren?


About this entry