Och så var Michael Jackson död

Michael Jackson, kära vän. Nu har du dött.
Det är lite märkligt att en sådan ikon, som funnits och förekommit överallt ända sedan jag föddes och långt innan, plötsligt dör. En hel del av uppmärksamheten kring MJ har ju varit rätt negativ, ranchen, barnen, black-gone-white, men han gjorde trots allt fantastisk musik. Se bara:

Jag minns första gången jag märkte att jag diggar Michael Jackson for real. Det var i lågstadiet, när jag i smyg tittade på MTV (pappa diggade inte alls den där kanalen), och där stod plötsligt Macaulay Culkin och spelade gitarr i sitt rum och trotsade sin far. Sedan exploderade hela rummet och Black or White drog igång. Oh yeah. Good stuff. Nu efteråt känns det ju bara olustigt att Michael Jackson ville ha med Macaulay i sin musikvideo.


About this entry