Kanske jag fortsätter, då

Hade tänkt dumpa den här bloggen, men sedan såg jag veckans avsnitt av DJtv, och tänkte: Nej, jag fortsätter! Så tack för sparken i baken, Daniel och Johanna.

Nåja, vad har jag då pysslat med, vad gör jag med min icke-bloggande tid? Jag tar hand om mina barn. Jag läser. Och jag skriver, mest universitetsuppsatser, essäer, recensioner, uppgifter. Jag försöker dock pynja in lite skrivtid för mina noveller också. Det går trögt. Väldigt trögt. ”Före sommaren”, tänkte jag, ”ska jag ha nåt klart”. Det gick inte. Jag har material nog för en samling, en gedigen samling till och med. Men slutputsningen tar tid, och det är det jag inte har just nu. Det är frustrerande.

Men jag njuter av att läsa, som alltid. Läser In Cold Blood just nu, för n:te gången. Varje gång jag har läst den, har jag läst exemplar ur olika upplagor och olika förlag. Såhär ser omslaget ut på den bok jag läser just nu:

Och för er som läst boken och vill veta hur offren för Perry Edward Smiths och Richard Eugene Hickocks brutala mord såg ut, varsågoda:

Men nu när jag beslutit mig för att hålla liv i Storyteller behöver jag ju veta: är det fortfarande någon som läser den här bloggen?

About this entry